Fotogaleria

Powrót
do menu

Fotorelacja z Targów TRAKO 2009 w Gdańsku:

ZNLE Gliwice:

Na torach wystawienniczych przy MTG S.A. Zakaldy Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych ZNLE Gliwice S.A. zaprezentowały prototyp ciężkiej, dwusystemowej (3kV DC i 15kV AC) lokomotywy towarowej o układzie osi Co'Co' i mocy 5MW (6 x 834kW) o oznaczeniu E6ACT i handlowej nazwie "Dragon".
Lokomotywa ta była największa premierą tegorocznych targów.
Bardzo ważne, że w końcu w polskim przemyśle pojawiła się nadzieja na produkcję w całości nowych lokomotyw według polskiej myśli technicznej.


Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć  
Dwusystemowy elektrowóz E6ACT-001



Kliknij aby powiększyć   Tabliczka znamionowa

Kliknij aby powiększyć   Przedział techniczny


Kliknij aby powiększyć   Lemniskatowe prowadzenie zestawu kołowego

Kliknij aby powiększyć   Hamulec tarczowy na kole

Kliknij aby powiększyć   Tłumik wzdłużny (wózek - ostoja)

Kliknij aby powiększyć   Czujnik ELM (SHP)


W kabinach zastosowano po prawej stronie pulpity maszynisty, a po lewej stanowiska pomocnika. Pewne zastrzeżenia można mieć do widoczności przez szybę czołową. Dziwi tez trochę fakt, że w tak nowoczesnym pojeździe zastosowano tak niskiej klasy przyciski i przełączniki na pulpicie.

Kliknij aby powiększyć   Ogólny widok pulpitu


Pomiędzy pulpitem, a stanowiskiem pomocnika zastosowano moduł z manipulatorami i kratkami nawiewowymi. Przy tak stonowanej jednolicie kolorystyce pulpitu, mnie zdziwiło, że wstawka ta jest czarna i to jeszcze błyszcząca (refleksy), co dość mocno według mnie razi w odbiorze wnętrza. Dodatkowo niezrozumiałe jest dla mnie umieszczenie na tym czarnym blaciku dwóch ważnych manipulatorów: przycisku kasowania CA / SHP oraz joysticka syren. Wygląda to tak, jakby zapomniano o tych elementach i w ostatniej chwili umieszczono to "gdzieś gdzie było miejsce". Przecież to są elementy bezpieczeństwa i powinny znajdować się w optymalnym zasięgu dla dłoni (szczególnie czuwak, którego używa się co 60 sek.)

Kliknij aby powiększyć   Pulpit sterowniczy

Kliknij aby powiększyć   Moduł między stanowiskami

Kliknij aby powiększyć   Stanowisko pomocnika


Według wcześniejszych zapowiedzi lokomotywa miała być wyposażona w toaletę. Niestety jej nie zastosowano, a naprawdę zastosowanie toalety byłoby rewolucją jeżeli chodzi o lokomotywy.

Bardzo dobrym rozwiązaniem było zastosowanie kamer monitoringu zewnętrznego.

Kliknij aby powiększyć   Kamera boczna

Kliknij aby powiększyć   Widok z kamery bocznej na ekranie

Kliknij aby powiększyć   Widok z kamery czołowej na ekranie


Podsumowując lokomotywa robi dobre wrażenie i trzeba mieć nadzieję, że w końcu polski przemysł się ożywi !





Do początku strony



Powrót