Wagon typu NGT6 > Jazda manewrowa i sprzęgi
Pulpit manewrowy zainstalowany w tylnej szafie aparatowej wagonu umożliwia jazdę tramwajem bez konieczności przebywania kierującego w kabinie, co stanowczo ułatwia manewry na przykład, na zajezdni. Przykładowo pulpitu manewrowego używa się przy cofaniu, lub dokładnym dojeżdżaniu do drugiego wagonu celem złączenia sprzęgnięcia (połączenia w pociąg). Pulpit manewrowy
Jazda sterowana z pulpitu manewrowego może odbywać się zarówno do tyłu jak i do przodu. Prędkość maksymalna jaką wagon NGT6 może rozwinąć gdy jest kierowany z pulpitu manewrowego wynosi 20 km/h. Opis pulpitu manewrowego
Kliknij tutaj i obejrzyj film prezentujący jazdę wagonem NGT6 z pulpitu manewrowego. 3,77MB / 41 sek.
Wagon NGT6 wyposażony jest w dwa dzwonki zewnętrzne. Jeden jest umieszczony pod kabiną wagonu i z jej pulpitu uruchamiany. Z zewnątrz dzwonek ten jest widoczny w szczelinie stopnia wejściowego do kabiny motorniczego. Dzwonek pod kabiną
Drugi dzwonek znajduje się na tylnym pomoście wagonu pod podłogą. Używany jest w przypadku jazdy sterowanej z pulpitu manewrowego. Dzwonek z tyłu wagonu (widok od spodu)
Urządzenia pociągowo - zderzne:
W ścianach czołowych zamontowane są zderzaki osadzone na absorberach, służących do absorbcji (pochłaniania) energii występującej przy zderzeniach.. Dzięki takiemu układowi zapewniona jest ochrona nadwozia wagonu przed uszkodzeniami przy małych prędkościach (drobne kolizje). Reflektory i aborber (zderzak)
Po zdjęciu zderzaka uzyskuje się dostęp do łamanego sprzęgu, który umożliwia połączenie wagonów w składy jak również do holowania / spychania.
Sprzęg z głowicą Alberta po zdjęciu zderzaka.
Po bokach widoczne absorbery pochłaniania energii zderzeniowej Sprzęg - schowany w podwoziu
Sprzęg schowany w podwoziu i prawy absorber ze zderzakiem