Lokomotywy serii ST44 > Budowa lokomotywy
Omawiane spalinowozy to lokomotywy dwu kabinowe. Żadna z kabin nie posiada drzwi prowadzących bezpośrednio na zewnątrz pojazdu. Drzwi zewnętrzne znajdują się w ścianach bocznych pojazdu (po 2 wejścia na stronę) i prowadzą do korytarzy zlokalizowanych pomiędzy przedziałem maszynowym i kabinami. W środku tylnych ścian kabiny znajdują się drzwi łączące wspomniane korytarze z wnętrzem kabiny.
Schemat wnętrza lokomotywy - widok z góry
Na wprost drzwi do kabiny, po prawej drzwi do szafy elektr.
W jednym z wejść znajduje się również drabinka umożliwiająca wyjście poprzez właz na dach lokomotywy.
Drabinka i dachowy właz
Pulpit maszynisty w kabinach znajduje się po prawej stronie. Po lewej stronie natomiast zainstalowany jest fotel pomocnika maszynisty.
Ogólny widok pulpitu
Nastawnik jazdy i blat pulpitu
Wskaźniki parametrów zespołu prądotwórczego
Manometry układu pneumatycznego i hamulcowego
Manipulator syren i elektryczna kuchenka (stan. pomocn. maszynisty)
Poniżej przedstawiam zdjęcia zmodernizowanych pulpitów sterowniczych wykonanych w ramach modernizacji lokomotyw ST44 przez zakłady PESA Bydgoszcz S.A.
Pulpit maszynisty
Pulpit pomocnika
Kuchenka elektryczna w pulp. pomocnika
Zmodernizowana lokomotywa ST44 - PKP LHS