transportszynowy.pl

najobszerniejsze centrum wiedzy o transporcie szynowym po polsku

Lokomotywy serii ST44 > Budowa lokomotywy

Omawiane spalinowozy to lokomotywy dwu kabinowe. Żadna z kabin nie posiada drzwi prowadzących bezpośrednio na zewnątrz pojazdu. Drzwi zewnętrzne znajdują się w ścianach bocznych pojazdu (po 2 wejścia na stronę) i prowadzą do korytarzy zlokalizowanych pomiędzy przedziałem maszynowym i kabinami. W środku tylnych ścian kabiny znajdują się drzwi łączące wspomniane korytarze z wnętrzem kabiny.


Schemat wnętrza lokomotywy - widok z góry


Kliknij aby powiększyć   
Na wprost drzwi do kabiny, po prawej drzwi do szafy elektr.


W jednym z wejść znajduje się również drabinka umożliwiająca wyjście poprzez właz na dach lokomotywy.


Kliknij aby powiększyć   
Drabinka i dachowy właz



Pulpit maszynisty w kabinach znajduje się po prawej stronie. Po lewej stronie natomiast zainstalowany jest fotel pomocnika maszynisty.

Kliknij aby powiększyć   
Ogólny widok pulpitu


Kliknij aby powiększyć   
Nastawnik jazdy i blat pulpitu


Kliknij aby powiększyć   
Wskaźniki parametrów zespołu prądotwórczego


Kliknij aby powiększyć   
Manometry układu pneumatycznego i hamulcowego


Kliknij aby powiększyć   
Manipulator syren i elektryczna kuchenka (stan. pomocn. maszynisty)




Poniżej przedstawiam zdjęcia zmodernizowanych pulpitów sterowniczych wykonanych w ramach modernizacji lokomotyw ST44 przez zakłady PESA Bydgoszcz S.A.

Kliknij aby powiększyć   
Pulpit maszynisty


Kliknij aby powiększyć   
Pulpit pomocnika


Kliknij aby powiększyć   
Kuchenka elektryczna w pulp. pomocnika



Kliknij aby powiększyć   
Zmodernizowana lokomotywa ST44 - PKP LHS