Zagraniczne zespoły trakcyjne > BOMBARDIER, STADLER, ADtranz GTW 2/6
Spalinowe zespoły trakcyjne GTW 2/6 wprodukowane były na bazie jednostek GTW opracowanych w koncernie STADLER Rail AG w kooperacji z:
- ADtranz, DaimlerChrysler Rail Systems AG - część elektryczna i wózki,
- BOMBARDIER Transportation, STADLER Bussnang AG - część mechaniczna.
946 627-7 (Ahlbeck Grezne)
Tabliczka znamionowa
Omawiany rodzaj pojazdów eksploatowany jest przez UBB - Usedomer Bäderbahn GmbH (Uznamska Kolej Nadmorska), należacej do Federalnych Kolei Niemieckich (Deutsche Bahn AG) na trasach: Świnoujście Centrum przez Ahlbeck Grenze (granica PL - D), Zinnowitz, Züssow i Stralsund do Barth oraz od Zinnowitz do Peenemünde.
Oznaczenie na nadwoziu
Schemat trasy
GTW 2/6 to jednostki trójczłonwe z członami skrajnymi pasażerskicmi i członem środkowym stanowiącym kompletny moduł napędowy z przejściem międzyczłonowym.
Moduł napędowy między członami
Napęd realizowany jest przez układ spalinowo- elektryczny (przekładnia elektryczna), w którego skład wchodzą: wysokoprężny silnik MTU 12V 183 o mocy 550 kW, prądnica trójfazowego prądu przemiennego oraz elektryczne silniki trakcyjne (2 x 210 kW) z indywidualnym napędem osi w wózku pod modułem napędowym.
Pod każdym członem skrajnym znajduje się dwuosiowy wózek toczny. Wszystkie wózki posiadają elektromagnetyczne hamulce szynowe.
Wózek toczny
Omawiane zespoły trakcyjne mogą kursować z prędkością maksymalną 120 km/h w trakcji ukrotnionej do trzech jednostek jednocześnie. Połączenie mechaniczne, elektryczne i pneumatyczne zapewniają automatyczne sprzęgi typu Scharfenberga.
Sprzęg automatyczny międzyjednostkowy
Podłoga w wagonie jest obniżona na 70% długości. Poziom podłogi niskiej wynosi: 585 mm, a podłogi wysokiej 1000 mm ponad głowkę szyny.
W związku z przystosowaniem wagonów do jazdy dwukierunkowej drzwi zlokalizowane są po obu stronach pudła w łącznej ilości czterech sztuk (po 2 na człon pasażerski).
Prześwit drzwiowy wynosi 1300mm.
Drzwi odskokowe-przesuwne z napędem elektrycznym
Jednostka może pomieścić 126 pasażerów na miejscach siedzących oraz 91 stojących. Ciekawostką jest fakt, że część siedzeń zlokalizowanych jest w układzie potrójnym. W omawianej serii pojazdów jest również miejsce dla osób z większym bagażem i rowerami.
Wnętrze pojazdu jest w pełni klimatyzowane oraz wyposażone w audiowizualny system informacji pasażerskiej oraz monitoring.
Korytarz drzwiowy, siedzenia składane i wiatrołapy
Przedział pasażerski i przejście przez moduł napędowy
- Producent: Bombardier, STADLER, ADtranz
- Rodzaj: spalinowy zespół trakcyjny
- Układ osi: 2' + Bo' + 2'
- Szerokość toru: 1435 mm
- Wysokość: 3850 mm
- Długość: 38660 mm
- Średnica kół napędnych / tocznych: 860 mm / 680 mm
- Szerokość: 3000 mm
- Prędkość maksymalna: 120 km/h
- Liczba miejsc siedzących: 126
- Liczba miejsc stojących: 91
- Niska podłoga: około 70%
- Drzwi pasażerskie: odskoczno przesuwne z otwieraniem indywidualnym
Więcej informacji o Kolei UBB (Uznamskiej Kolei Nadmorskiej) można znaleźć tutaj (dział fotorelacji).