Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrót

Wagon typu 06T:

Wagony typu 06T wyprodukowane zostały w latach 2006-2007 przez czeskie zakłady SKODA Transportation s.r.o. dla włoskiego przewoźnika FdS (Ferrovie della Sardegna) do obsługi ruchu pasażerskiego miasta Cagliari (na Sardynii).




We wrześniu 2006 roku pierwszy wagon tej serii (numer CA01) został zaprezentowany na Międzynarodowych Targach "InnoTrans" w Berlinie.

  Wagon 06T na targach InnoTrans 2006


FdS Cagliari zamówiono początkowo u czeskiego producenta 6 wagonów tej serii jednak ostatecznie powiększono zamówienie do 9 sztuk. Wszystkie pojazdy są w eksploatacji liniowej.

  Tabliczka znamionowa

  Logo SKODA


Omawiane wagony to pojazdy pięcioczłonowe o długości 29490 mm przystosowane do jazdy po torze wskim o szerokości 950mm zasilane napięciem 750 V prądu stałego pobieranym za pośrednictwem dachowego odbieraka prądu z napowietrznej sieci jezdnej.
Odbierak prądu typu EPDE 01-2600, czeskiej firmy Lekov zamontowany jest na dachu trzeciego członu.

  Odbierak prądu LEKOV


Wagony te przystosowane są do jazdy dwukierunkowej. Posiadają dwie kompletne kabiny sterownicze, znajdujące się na końcach członów skrajnych oraz drzwi pasażerskie po obydwu stronach nadwozia tramwaju.

  Ściana z drzwiami do kabiny

  Pulpit sterowniczy

  Nastawnik jazdy

  Kratki nawiewowe klimatyzatora kabiny



Nadwozie pojazdu oparte jest na trzech nieobrotowych wózkach z podwójnym usprężynowaniem. Wózki napędowe zlokalizowane są pod członami skrajnymi i każdy z nich wyposażony jest w dwa kompletne zespoły napędowe (indywidualny napęd osi): silnik trakcyjny SKODA o mocy 115 kW, przekładnia i klasyczny zestaw kołowy. W wózku zabudowane są również elementy układu hamulca tarczowego - elektrohydrauliczny hamulec pasywny.
Wózek toczny z osiami wykorbionymi znajduje się pod członem trzecim i wyposażony jest w elementy układu hamulca tarczowego.


Wnętrze tramwaju 06T jest jednoprzestrzenne. Człony połączone są ze sobą przegubowo, a przestrzenie łączeniowe osłonięte zostały harmoniami. Ciągłość podłogi zapewniają obrotowe pomosty.

  Harmonia przegubu

  Osłona przegubu od środka


Wagon posiada podłogę w 65% obniżoną do wysokości 350 mm ponad główką szyny. Wysoka podłoga znajduje się na całej długości członów skrajnych (wznios spowodowany jest wózkami napędowymi).
Tramwaj 06T może pomieścić łącznie 279 pasażerów.

  Wnętrze pasażerskie


Wnętrze jest w pełni klimatyzowane.

Jak wspomniałem wcześniej omawiany pojazd przystosowany jest do jazdy dwukierunkowej w związku z czym posiada drzwi pasażerskie po obydwu stronach nadwozia. W członach 2 i 4 zastosowano drzwi dwuskrzydłowe odskokowo-przesuwne, po dwie sztuki na stronę w każdym z nich.
W członach skrajnych znajdują się jednoskrzydłowe drzwi pasażerskie. Mieszczą się one tuż za kabiną tylko po prawej stronie nadwozia patrząc dla danego kierunku jazdy. Oprócz obsługi pasażerów pierwsze drzwi służą również motorniczemu.
Wszystkie drzwi przystosowane są do indywidualnego otwierania.

  Drzwi dwuskrzydłowe

  Drzwi jednoskrzydłowe przy kabinie


W pierwszych drzwiach dwuskrzydłowych zamontowana jest automatycznie wysuwana rampa wjazdowa dla osób na wózkach.

  Rampa wjazdowa wysunięta



Czeskie tramwaje wyposażone są w audiowizualny system informacji pasażerskiej oraz monitoring wnętrza pojazdu z podglądem w kabinach motorniczego.

  Wyświetlacz pikselowy czołowy

  Ekran monitoringu na pulpicie




Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Książka Gości    

©2004-2021 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl