Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Fotogaleria

Powrót

Fotorelacja z Targów TRAKO 2007 w Gdańsku:

W dniach 10-12 października 2007 roku odbyła się w Gdańsku VII edycja Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2007. Tym razem ekspozycja znacznie się powiększyła w stosunku do lat ubiegłych w związku z wybudowaniem nowej dużej hali oraz dodatkowych torów wystawienniczych, które powstały po stronie Międzynarodowych Targów Gdańskich S.A.
W związku z tym ekspozycja taboru znajdowała się jak dotychczas na bocznicy stacji Gdańsk Oliwa oraz na nowo wybudowanych torach wystawienniczych
Pomiędzy powyższymi miejscami kursował specjalny targowy autobus.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć      
Ekspozycja targowa




Na torach wystawienniczych bocznicy stacji Gdańsk Oliwa zaprezentowane zostały między innymi zmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 o numerach 1486 dla spółki Koleje Mazowieckie KM oraz 1094 dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście Sp. z o. o., w których przestarzały rozruch oporowy zastąpiono nowoczesnym rozruchem chopperowym (DC/DC) z rekuperacją energii przy hamowaniu elektrodynamicznym. Modernizację jednostek wykonały Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki" S.A.

Kliknij aby powiększyć   EN57KM 1486 dla Kolei Mazowieckich

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze pasażerskie

Kliknij aby powiększyć   Pulpit maszynisty

Kliknij aby powiększyć   EN57 1094 dla SKM w Trójmieście

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze pasażerskie

Kliknij aby powiększyć   Oporniki hamowania na dachu członu silnikowego


Więcej informacji na temat tych jednostek można znaleźć na stronie w dziale "modernizacje EZT"


Za jednostką EN57KM 1486 wystawione zostały 3 wagony pasażerskie dla spółki PKP Intercity:

- wagon restauracyjny typu 155A z częścią przedziałową, z miejscami do siedzenia zmodernizowany przez zakłady Pojazdy Szynowe PESA S.A. w Bydgoszczy.

Kliknij aby powiększyć  
Jeden z 4 przedziałów pasażerskich
w wagonie barowym 155A




- wagon kuszetka zmodernizowany przez zakłady NEWAG S.A. Nowy Sącz:

Kliknij aby powiększyć  
Przedział wagonu kuszetki




- wagon konferencyjny typu 507A wykonany w zakładach Tabor Szynowy "Opole" S.A.

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć  
Wnętrze wagonu konferencyjnego





Naprzeciw wagonów Intercity Fabryka Pojazdów Szynowych Hipolit Cegielski Poznań Sp. z o. o. wystawiła prototyp tramwaju 118N. Był to jedyny wagon tramwajowy na targach.

Kliknij aby powiększyć   Tramwaj 118N produkcji FPS HCP

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze tramwaju

Kliknij aby powiększyć   Kabina motorniczego

Kliknij aby powiększyć   Wózek napędowy


Więcej informacji na temat tramwaju 118N w dziale budowy taboru tramwajowego.



Druga część ekspozycji taboru jak już wspomniałem znajdowała się na nowo wybudowanych torach wystawienniczych po stronie hal targowych MTG S.A.
Zaprezentowane tam zostały:

- elektryczny zespół trakcyjny serii ED74 (oznaczenie fabryczne 16WEk) produkcji zakładów Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. Łącznie 11 składów tej serii eksploatowanych będzie na trasie Warszawa - Łódź przez spółkę PKP "Przewozy Regionalne" (obecnie składy eksploatuje PKP Intercity S.A.)

Kliknij aby powiększyć   ED74-005

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze pasażerskie

Kliknij aby powiększyć   Kabina i pulpit maszynisty



- piętrowy człon sterowniczy zespołu push-pull produkcji koncernu Bombardier Transportation. 37 wagonów tego typu zostały zamówione przez województwo mazowieckie dla Kolei Mazowieckich KM Sp. z o. o.

Kliknij aby powiększyć   Bombardier typu push-pull

Kliknij aby powiększyć   Fragment wnętrza - poziom dolny

Kliknij aby powiększyć   Fragment wnętrza - piętro

Kliknij aby powiększyć   Pulpit maszynisty



- trzysystemowa lokomotywa elektryczna serii ES64U4 (Eurosprinter) produkcji koncernu SIEMENS Transportation:

Kliknij aby powiększyć   SIEMENS ES64U4

Kliknij aby powiększyć   Kabina maszynisty

Kliknij aby powiększyć   Przedział maszynowy

Kliknij aby powiększyć   Odbieraki prądu dla wielosystemowej trakcji

Kliknij aby powiększyć   Tablica z danymi technicznymi



- czterosystemowa lokomotywa elektryczna serii ES64F4 (Eurosprinter) produkcji koncernu SIEMENS Transportation:

Kliknij aby powiększyć   SIEMENS ES64F4

Kliknij aby powiększyć   Kabina maszynisty

Kliknij aby powiększyć   Przedział maszynowy



- lokomotywa manewrowa serii 6Dg (SM42) zmodernizowana przez zakłady NEWAG S.A. w Nowym Sączu. Projekt kabiny, pulpitów sterowniczych i kolorystyki zewnętrznej jest mojego autorstwa.
Lokomotywa wysposażona została w najnowocześniejszy na świecie wysokoprężny, 12 cylindrowy silnik Caterpilar C27 połączony z prądnicą główną marki SIEMENS produkującą prąd o napięciu zmiennym (AC), który następnie na prostowinku diodowym jest przemieniany na prąd stały (DC), którym zasilane są silniki trakcyjne typu Lsa430 (typowe dla SM42). Sterowanie pracą lokomotywy odbywa się za pośrednictwem układu mikroprocesorowego słowackiej firmy NES.

Kliknij aby powiększyć   Zmodernizowana lokomotywa spalinowa 6Dg

Kliknij aby powiększyć   Pulpit sterowniczy (4 zdjęcia)

Kliknij aby powiększyć   Silnik spalinowy Caterpilar C27


Powyższa lokomotywa otrzymała wyróżnienie w konkursie inż. Ernesta Malinowskiego oraz nagrodę "Lokomotywa Rynku Kolejowego".

Kliknij aby powiększyć   Wyróżnienie dla NEWAG S.A. za lokomotywę 6dG



- lokomotywa spalinowa 311D (ST44) zmodernizowana przez zakłady NEWAG S.A. w Nowym Sączu. Pojazd został wyposażony w kompletny moduł napędowy koncernu General Electric składający się z silnika spalinowego, prądnicyę, układu chłodzącego, sprężarki, itp., który daje całkowitą moc pojazdu wynoszącą 2163 kW.

Kliknij aby powiększyć   Zmodernizowana lokomotywa spalinowa 311D

Kliknij aby powiększyć   Pulpit sterowniczy

Kliknij aby powiększyć   Drzwi do kabiny - wejscie z pomostu wzdłuż modułu GE

Kliknij aby powiększyć   Fragment silnika spalinowego


Więcej informacji na temat powyżej wymienionych pojazdów trakcyjnych w dziale budowy taboru kolejowego.


Podczas targów zaprezentowana została również akcja ratownicza z użyciem samochodu pogotowia technicznego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., który umożliwia wstawianie lokomotyw na tory poprzez użycie siłownika hydraulicznego.

Kliknij aby powiększyć   Samochód Ratownictwa Technicznego PKP PLK S.A.

Kliknij aby powiększyć   Siłownik hydrauliczny pod ostoją lokomotywy 311D

Kliknij aby powiększyć   Łączenie siłownika z samochodem przewodami hydrailicznymi



Tegoroczna edycja Targów w Gdańsku należy według mnie do udanych. Na szczególną uwagę zasługuje powiększenie powierzchni wystawienniczej. Minusem jest nadal ekspozycja taboru podzielona na 2 cześci i oddalona od hal wystawienniczych.




TRAKO 2007
Międzynarodowe Targi Kolejowe

Organizator:
Międzynarodowe Targi Gdańskie S.A. - Gdańsk Oliwa
www.trakotargi.pl
www.mtgsa.pl




Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl