Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Fotogaleria

Powrt
do menu

Fotorelacja z Targw TRAKO 2009 w Gdasku:

NEWAG S.A. Nowy Scz:

Na torach wystawienniczych przy MTG firma NEWAG S.A z Nowego Scza zaprezentowaa zmodernizowan lokomotyw spalinow SM42-1501 (6Dg) wykonan przy wsppracy z Instytutem Pojazdw Szynowych Politechniki Krakowskiej na zamwienie przedsibiorstwa PKP CARGO S.A.
Prototyp lokomotyw serii 6Dg zosta zaprezentowany na TRAKO w 2007 roku. SM42-1501 to czwarty egzemplarz serii 6Dg rnicy si od poprzednikw wygldem i wyposaeniem.
Zesp prdotwrczy stanowi ten sam silnik, czyli CATERPILLAR C27 poczony z prdnic gwn produkcji EMIT. Silniki trakcyjne poczone s rwnolegle, co daje wiksze przyspieszenie przy rozruchu w stosunku do egzemplarzy 01-03 eksploatowanych przez ISD Hut Czstochowa (tam zastosowano poczenie szeregowo - rwnolege).
Najwiksze zmiany wprowadzone zostay w kabinie maszynisty, ktr wyposaono w dwa nowoczesne, ergonomiczne pulpity sterownicze z ekranem diagnostycznym, regulowany automatycznie podnek oraz fotele przymocowane na prowadnicach do cian bocznych, umoliwiajcych schowanie ich pod pulpity.
W kabinie znalazo si rwnie bogate wyposaenie socjalne w postaci: lodwki, ceramicznej pyty grzewczej, umywalki z ciep wod, schowka i szafki ubraniowej. Kabina jest klimatyzowana, a jej ogrzewanie zapewniaj dwie nagrzewnice - po jednej na pulpit.


Kliknij aby powikszy   Kliknij aby powikszy   Lokomotywa SM42 1501 ma TRAKO

Kliknij aby powikszy   Tabliczka znamionowa


  Pulpit sterowniczy

  Skadany fotel i automatyczny podnek

  Cz socjalna (pyta grzewcza, pulpit, umywalka, schowek)

  Lodwka

  Umywalka

  Tablica NN i szafka ubraniowa



W zwizku z produkcj lokomotywy firma ENERIA-CAT - polski przedstawiciel amerykaskiej firmy CATERPILLAR, ktra jest producentem silnika spalinowego C27 zastosowanego w tej maszynie zamwia w Instytucie Pojazdw Szynowych PK model lokomotywy w skali 1:20 z uwidocznionym zespoem prdotwrczym:

Kliknij aby powikszy   Model SM42 1501

Model zosta wykonany metod frezowania numerycznego przez Macieja Syrzistie.




Na torach wystawienniczych wyadowni Gdask-Oliwa nowosdecki zakad zaprezentowa zmodernizowany elektryczny zesp trakcyjny EN71 wyprodukowany dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Trjmiecie.
Modernizacja jednostki oprcz zmiany ukadu i wygldu wntrza, cian czoowych, drzwi oraz kabin maszynisty obejmowaa wymian napdu trakcyjnego i zasilania obwodw pomocniczych. Pojazd wyposaono w napd asynchroniczny (falowniki MEDCOM FT-500-3000-UF, silniki trakcyjne prdu przemiennego EMIT STDa315 X6EN o mocy 250kW) oraz przetwornice statyczn MEDCOM PSM-26NS do zasilania sieci pokadowej.
Dziki modernizacji uzyskano wiksze przyspieszenie, szczeglnie potrzebne w ruchu aglomeracyjnym, wiksza prdko maksymalna (120km/h), hamowanie elektrodynamiczne z moliwoci rekuperacji energii do sieci, mniejsze zuycie wstawek hamulcowych, wikszy komfort jazdy - rozruch bez szarpni, ukad antypolizgowy oraz moliwo dugotrwaej jazdy z maymi prdkociami oraz mniejsze zuycie energii elektrycznej..

Kliknij aby powikszy   94 51 2 120183 -0 (EN71)

Kliknij aby powikszy   Wntrze jednostki

Kliknij aby powikszy   Fotele pasaerskie (2+2)

Kliknij aby powikszy   Fotele pasaerskie wzdune

Kliknij aby powikszy   Toaleta z obiegiem zamknitym

Kliknij aby powikszy   Pulpit sterowniczy

Kliknij aby powikszy   Prdkociomierz i ekran diagnostyczny




Do pocztku strony



Powrt





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl