Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Fotogaleria

Powrót
do menu

Fotorelacja z Targów TRAKO 2009 w Gdańsku:

NEWAG S.A. Nowy Sącz:

Na torach wystawienniczych przy MTG firma NEWAG S.A z Nowego Sącza zaprezentowała zmodernizowaną lokomotywę spalinową SM42-1501 (6Dg) wykonaną przy współpracy z Instytutem Pojazdów Szynowych Politechniki Krakowskiej na zamówienie przedsiębiorstwa PKP CARGO S.A.
Prototyp lokomotyw serii 6Dg został zaprezentowany na TRAKO w 2007 roku. SM42-1501 to czwarty egzemplarz serii 6Dg różniący się od poprzedników wyglądem i wyposażeniem.
Zespół prądotwórczy stanowi ten sam silnik, czyli CATERPILLAR C27 połączony z prądnicą główną produkcji EMIT. Silniki trakcyjne połączone są równolegle, co daje większe przyspieszenie przy rozruchu w stosunku do egzemplarzy 01-03 eksploatowanych przez ISD Hutę Częstochowa (tam zastosowano połączenie szeregowo - równoległe).
Największe zmiany wprowadzone zostały w kabinie maszynisty, którą wyposażono w dwa nowoczesne, ergonomiczne pulpity sterownicze z ekranem diagnostycznym, regulowany automatycznie podnóżek oraz fotele przymocowane na prowadnicach do ścian bocznych, umożliwiających schowanie ich pod pulpity.
W kabinie znalazło się również bogate wyposażenie socjalne w postaci: lodówki, ceramicznej płyty grzewczej, umywalki z ciepłą wodą, schowka i szafki ubraniowej. Kabina jest klimatyzowana, a jej ogrzewanie zapewniają dwie nagrzewnice - po jednej na pulpit.


Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć   Lokomotywa SM42 1501 ma TRAKO

Kliknij aby powiększyć   Tabliczka znamionowa


  Pulpit sterowniczy

  Składany fotel i automatyczny podnóżek

  Część socjalna (płyta grzewcza, pulpit, umywalka, schowek)

  Lodówka

  Umywalka

  Tablica NN i szafka ubraniowa



W związku z produkcją lokomotywy firma ENERIA-CAT - polski przedstawiciel amerykańskiej firmy CATERPILLAR, która jest producentem silnika spalinowego C27 zastosowanego w tej maszynie zamówiła w Instytucie Pojazdów Szynowych PK model lokomotywy w skali 1:20 z uwidocznionym zespołem prądotwórczym:

Kliknij aby powiększyć   Model SM42 1501

Model został wykonany metodą frezowania numerycznego przez Macieja Syrzistie.




Na torach wystawienniczych wyładowni Gdańsk-Oliwa nowosądecki zakład zaprezentował zmodernizowany elektryczny zespół trakcyjny EN71 wyprodukowany dla Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście.
Modernizacja jednostki oprócz zmiany układu i wyglądu wnętrza, ścian czołowych, drzwi oraz kabin maszynisty obejmowała wymianę napędu trakcyjnego i zasilania obwodów pomocniczych. Pojazd wyposażono w napęd asynchroniczny (falowniki MEDCOM FT-500-3000-UF, silniki trakcyjne prądu przemiennego EMIT STDa315 X6EN o mocy 250kW) oraz przetwornice statyczną MEDCOM PSM-26NS do zasilania sieci pokładowej.
Dzięki modernizacji uzyskano większe przyspieszenie, szczególnie potrzebne w ruchu aglomeracyjnym, większa prędkość maksymalna (120km/h), hamowanie elektrodynamiczne z możliwością rekuperacji energii do sieci, mniejsze zużycie wstawek hamulcowych, większy komfort jazdy - rozruch bez szarpnięć, układ antypoślizgowy oraz możliwość długotrwałej jazdy z małymi prędkościami oraz mniejsze zużycie energii elektrycznej..

Kliknij aby powiększyć   94 51 2 120183 -0 (EN71)

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze jednostki

Kliknij aby powiększyć   Fotele pasażerskie (2+2)

Kliknij aby powiększyć   Fotele pasażerskie wzdłużne

Kliknij aby powiększyć   Toaleta z obiegiem zamkniętym

Kliknij aby powiększyć   Pulpit sterowniczy

Kliknij aby powiększyć   Prędkościomierz i ekran diagnostyczny




Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl