Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót

Zagraniczne zespoły trakcyjne:

SIEMENS Desiro Classic:

  SIEMENS Desiro Classic kolei MÁV (Węgry)


Desiro Classic to nowoczesne, dwuczłonowe, spalinowe zespoły trakcyjne wykorzystywane do obsługi połączeń regionalnych. Przystosowane są do jazdy z maksymalną prędkością 120km/h po torze o szerokości 1435mm.

  Dane eksploatacyjne


    - Producent: SIEMENS Transportation Systems
    - Typ: Desiro Classic
    - Lata produkcji: od 2000
    - Rodzaj: spalinowy zespół trakcyjny
    - Układ osi: B' + 2' + B'
    - Szerokość toru: 1435 mm
    - Ilość członów: 2
    - Liczba silników spalinowych: 2
    - Marka i typ silników spalinowych: MTU - 6R 183 TD 13 H
    - Przekładnie napędowe: VOITH hydrodynamiczne
    - Moc znamionowa: 2 x 275 kW
    - Zbiorniki paliwa: 2 x 750 litrów
    - Ilość kabin: 2
    - Prędkość maksymalna: 120 km/h
    - Masa własna: 68 Mg
    - Liczba miejsc siedzących: 123
    - Niska podłoga: tak - 60% w środkowej części
    - Drzwi pasażerskie: odskokowo przesuwne z otwieraniem indywidualnym
    - Klimatyzacja: tak - kabiny i przestrzeń pasażerska
    - Jazda ukrotniona: tak - sprzęgi samoczynne


Jednostka napędzana jest dwoma równolegle pracującymi silnikami wysokoprężnymi marki MTU. Silniki znajdują się w częściach w wysokopodłogowych pomiędzy wózkami napędowymi, a drzwiami wejściowymi. Każdy z silników ma moc 275 kW, co daje łączną moc pojazdu wynoszącą 550kW (742,5 KM).
Moment obrotowy z silników jest przenoszony na zestawy kołowe poprzez przekładnie hydrodynamiczne VOITH, wały pędne Kardana i przekładnie osiowe.

  Klapa inspekcyjna silnika spalinowego MTU

  Wlew paliwa


Pojazd wyposażony jest w pneumatyczne zawieszenie nadwozia w postaci sprężyn pneumatycznych wspomaganych tłumikami hydraulicznymi (II stopień usprężynowania).
Zestawy kołowe prowadzone są w systemie kolumnowym i posiadają metalowo-gumowe usprężynowanie (I stopień).
Wózki skrajne są napędowe i wyposażone są w dwa magnetyczne hamulce szynowe każdy. Wózek środkowy jest toczny (typu Jacobsa) - znajduje się na łączeniu członów. Osłonę międzyczłonową zapewnia przegub harmonijkowy.

  Wózek napędowy (opis na pow.)

  Wózek toczny (opis na pow.)

  Przegub harmonijkowy


Wnętrze pojazdu jest w pełni klimatyzowane. Agregaty klimatyzacyjne znajdują się na dachach członów. Pojazd posiada obniżoną podłogę na powierzchni 60%. W jednym z członów znajduje się toaleta z obiegiem zamkniętym.

  Wnętrze pasażerskie - obniżona podłoga

  Wnętrze pasażerskie - podłoga wysoka

  Przejście międzyczłonowe - podłoga podwyższona

  Siedzenia składane

  Półki bagażowe

  Kabina WC i przestrzeń dla stojących

  Wnętrze kabiny WC


Na końcu jednego z członów tuż za kabiną maszynisty znajduje się przedział pierwszej klasy.

  Szklana ściana pomiędzy 1 i 2 klasą

  Żółty pas - oznaczenie 1 klasy


Kabina maszynisty odzielona jest od przedziału pasażerskiego ścianą ze szklanymi drzwiami.

  Pulpit w kabinie maszynisty


Drzwi w Desiro sterowane są automatycznie poprzez napędy elektryczne i przystosowane są do indywidualnego otwierania przez pasażerów. Zamknięcie drzwi następuje po określonym czasie i jest poprzedzone modulowanym sygnałem dźwiękowym.



  Dwuskrzydłowe drzwi


Pojazd wyposażony jest w zewnętrzne i wewnętrzne elektroniczne tablice informacyjne oraz system nagłośnienia. Pasażerowie informowani są głosowo o najbliższych przystankach. Na wyświetlaczach podczas jazdy wyświetlane są między innymi nazwy kolejnych stacji / przystanków oraz data i godzina.
Dodatkowo maszynista w każdej chwili może podać dodatkowy komunikat za pośrednictwem mikrofonu, który znajduje się na pulpicie w jego kabinie.

  Wyświetlacz trasowy wewnętrzny

  Wyświetlacz trasowy w scianie czołowej


Omawiane jednostki przystosowane są do jazdy ukrotnionej dzięki automatycznym sprzęgom typu Sharfenberga, które zapewniają jednocześnie połączenie mechaniczne, pneumatyczne i elektryczne pojazdów.

  Sprzęg samoczynny

  Skład 2x Desiro wjeżdża na stację







Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl