Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Tramwaje

Powrót

Wagon typu NGT6:

Lusterka wsteczne:

Wagon wyposażony jest w dwa lusterka zewnętrzne wsteczne oraz lusterko do obserwacji przestrzeni pasażerskiej.
Lusterka zewnętrzne są ustawiane i podgrzewane elektrycznie, a ich ramiona wychylane również automatycznie przez napęd elektryczny. Lusterkami steruje się z pulpitu motorniczego. Do ustawienia położenia lusterek używa się joystica, a do wychylania / chowania ramion lusterkowych odpowiednich przycisków.

Elektryczne napędy wychylania ramion znajdują się w przednich szafach przysufitowych w kabinie motorniczego. Mechanizmy położenia luster znajdują się wraz z grzałkami w ich oprawach.


Ustawianie lusterek zewnętrznych


  Lusterko zewnętrzne złożone (opis na powiększeniu)

  Mocowanie (oś) ramienia lusterka (opis na powiększeniu)

  Joystick do ustawiania lusterek

  
Przyciski do wychylania / chowania lusterek (prawe / lewe)


Lusterko lewe posiada dwie pozycje wychylenia. Wciskając przycisk następuje wychylenie lusterka do ostatniej pozycji. Kolejne wciśnięcie przycisku poduje schowanie lusterka o połowę. Kolejne wciśnięcie natomiast powoduje schowanie lusterka.

Lusterko prawe posiada jedną pozycję wychylenia. Wciśnięcie przycisku prawego lusterka powoduje jego wychylenie do pozycji maksymalnej. Ponowne naciśnięcie przycisku chowa lusterko.

Położenie lusterka wewnętrznego, które umocowane jest nad pulpitem motorniczego reguluje się ręcznie.


W wagonach NGT6-2 z trzeciej dostawy zastosowano również automatyczne lusterka lecz o innym wyglądzie i mniejszym stopniu odchylania. Omawiane lusterku w pozycji złożonej przybliżają się do ściany bocznej wagonu, a nie jak w wersjach poprzecznych zachodzą przed przednią szybę.

  Lusterko zewnętrzne (NGT6-2 z dostawy 3)


W wagonie nr 2002 oraz wszystkich wagonach 3 dostawy (2027 - 2050) do obserwacji przestrzeni pasażerskiej zainstalowano dwie kamery. Obraz z nich wyświetla się na ekranie LCD w kabinie motorniczego.

  Ekran monitoringu wnętrza






Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2018 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl