Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Fotogaleria

Powrót

Fotowycieczka po NEWAG S.A. w Nowym Sączu:

Nowosądecki zakład powstał w 1876 roku. Przez szereg lat firma istniała pod nazwą: Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego i były największym zakładem pracy w okolicy. Od 2005 roku zakład funkcjonuje pod nazwą NEWAG S.A. w wyniku jego wykupienia przez prywatnego przedsiębiorcę.

Kliknij aby powiększyć   Brama zakładu NEWAG S.A.


Na dzień dzisiejszy NEWAG S.A. zajmuje się produkcją i naprawą pojazdów szynowych. Wyposażenie techniczne zakładu umożliwia naprawę, regenerację i modernizację podzespołów, produkcję konstrukcji stalowych oraz odlewów żeliwnych, aluminiowych, itp.

Kliknij aby powiększyć   Budynek działu technologicznego


Pośród wielu urządzeń i maszyn NEWAG Nowy Sącz posiada nowoczesną numerycznie sterowaną wycinarkę laserową, numeryczną zaginarkę, numeryczne frezarki oraz cały zespół innych urządzeń umożliwiających realizację zamówień na wysokim poziomie jakościowym.



Wycinarka laserowa:

Umożliwia precyzyjne wycinanie elementów z cienkich blach.

Kliknij aby powiększyć   Wycinarka laserowa TRUMATIK L4030

Kliknij aby powiększyć   Podajnik blach

Kliknij aby powiększyć   Głowica lasera wycina otwory

Na powyższym zdjęciu wycinarka wycina osłonę zespołu napędowego sprężarki lokomotywy SM42, która przechodzi remont generalny w NEWAGu.


Kliknij aby powiększyć   Mechanizm głowicy lasera

Kliknij aby powiększyć   Sterownik pracy wycinarki


Projekty elementów do wycinania są realizowane na orogramowaniu CAD, a następnie przesyłane bezpośrednio do komputera sterującego wycinarką.

Kliknij aby powiększyć   Blachy po wycięciu odpowiednich kształtów







Zaginarka:

Służy do precyzyjnego wyginania i tłoczenia elementów blaszanych. Sterowana jest w pełni numerycznie i pracuje na na podstawie ustawień CADowskich.

Kliknij aby powiększyć   Zaginarka numeryczna

Kliknij aby powiększyć   Zaginarka numeryczna







Maszyna myjąca firmy MART:

Maszyna ta jest wykorzystywana do mycia podzespołów elektrycznych - głównie takich jak wirniki i stojany silnikó trakcyjnych.

Kliknij aby powiększyć   Maszyna myjąca MART






Hala lakierni:

W hali lakierni znajduje się nowoczesna komora lakiernicza do nakładania powłoki lakierniczej na obiekty wielkogabarytowe takie jak konstrukcje stalowe wagonów. Obok lakierni znajduje się komora, w której wylakierowane konstrukcje są suszone.
Poniższa fotografia przedstawia szkielet jednego członu Elektrycznego Zespołu Trakcyjnego serii 14WE przed wprowadzeniem do komory lakierniczej.

Kliknij aby powiększyć   Hala lakierni








Hale produkcyjno-montażowe:

To miejsca, gdzie następuje naprawa i montaż poszczególnych elementów budowy i wyposażenia wagonów.

Kliknij aby powiększyć     Kliknij aby powiększyć  
Przykładowe hale NEWAG S.A.



Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć  
Wagony osobowe podczas modernizacji


Kliknij aby powiększyć   Pudło EZT podczas modernizacji

Kliknij aby powiększyć   Stanowiska regeneracji wózków jezdnych



Po wykonanej modernizacji / przebudowie pojazdy są testowane w celu wykrycia wszelkich ewentualnych usterek. Poniższa fotografia przedstawia jazdę próbną Elektrycznego Zespołu Trakcyjnego EN57 1299 dla Koleji Mazowieckich Spółka z o. o.

Kliknij aby powiększyć   Zmodernizowany EN57 podczas jazdy próbnej

Kliknij aby powiększyć   SM42 czekające na modernizację



Najnowszym produktem NEWAG S.A. są Elektryczne Zespoły Trakcyjne serii 14WE zamówione przez spółkę Szybka Kolej Miejska w Warszawie.

Kliknij aby powiększyć   14WE podczas montażu


14WE to pojazdy zkonstruowane na bazie typowej jednostki EN57 z całkowicie zmienionym wyglądem zewnętrznym i wewnętrznym. Więcej informacji na 14WE można znaleźć w dziale "Budowa EZT".

Kliknij aby powiększyć   Wnętrze podczas montażu

Kliknij aby powiększyć   Połączenia międzyczłonowe

Kliknij aby powiększyć   Pulpit sterowniczy podczas montażu

Kliknij aby powiększyć   Konstrukcja pudła

Kliknij aby powiększyć   Szkielet kabiny



Siódmy egzemplarz EZT (14WE-07) to tak zwany "Pociąg papieski" wybudowany na zamówienie kolejarzy w hołdzie Janu Pawłowi II. Pociąg ten kursuje na trasie Kraków Główny - Kalwaria Zebrzydowska - Wadowice.
Na ścianach bocznych widnieją napisy "TOTUS TUUS" czyli "Cały Twój" - słynne słowa paieża Polaka. Wewnątrz składu zamontowane są ekrany na których podczas jazdy wyświetlane są filmy o naszym Rodaku.

Kliknij aby powiększyć   14WE-07 - "Pociąg papieski" odjeżdża do Wadowic

Kliknij aby powiększyć   14WE-07 - "Pociąg papieski" odjeżdża do Wadowic







Adres zakładu:


NEWAG S.A.
ul. Wyspiańskiego 3
33-300 Nowy Sącz - Polska
www.newag.pl






Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl