Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Fotogaleria

Powrót
do menu

Fotorelacja z Targów InnoTrans 2006 w Berlinie

Wybrani wystawcy:

ALSTOM Transport:
Koncert ALSTOM oprócz bardzo dużego stanowiska w hali wystawowej prezentował nowoczesne pojazdy pasażerskie. Wśród nich znalazł się między innymi pojazd ruchu regionalnego Regio Citadis posiadający napęd w postaci silnika diesla z przekładnią elektryczną lub możliwość jazdy dzięki energii pobieranej z sieci trakcyjnej.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
ALSTOM RegioCitadis



Innym pojazdem ALSTOMu była prototypowa lokomotywa manewrowa serii 203c z napędem hybrydowym.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Lokomotywa manewrowa z napędem hybrydowym





Do menu tematu






ALUTHERM:
ALUTHERM to linia produkcyjna masy i oprzyrządowania do termitowego spawania szyn firmy Rolf Plotz. Na zewnętrznym stoisku przedstawiciele zakładu wystawili elementy potrzebne do spawania termitowego oraz przeprowadzali prezentacje tej metody spawalniczej.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Prezentacja spawania termitowego ALUTHERM



Więcej informacji na temat spawania termitowego znajduje się przy opisie torowisk na www.transportszynowy.prv.pl




Do menu tematu





BOMBARDIER Transportation:
Koncern Bombardier miał bardzo duże stanowisko wystawiennicze wenątrz hali, na którym była możliwość poznania wszystkich pojazdów produkowanych przez firmę Bombardier. Druga prezentacja koncernu mieściła się na zewnątrz. Na torach peronowych ustawione były lokomotywy serii TRAXX oraz pawilon restauracyjno-prezentacyjny dotyczący lokomotyw i urządzeń sterowania ruchem.
Oprócz powyższych Bombardier zaprezentował też kilka pojazdów pasażerskich.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Stanowiska koncernu Bombardier Transportation


Na stanowiskach Bombardiera prezentowałem przedstawicielom koncernu Bombardier Transportation symulator wagonu NGT6 nad którym obecnie pracuję.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Lokomotywa spalinowa BOMBARDIER TRAAX P160



Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Prezentacja systemów sterowania ruchem





Do menu tematu





CATERPILAR:
Caterpilar to jeden z czołowych poducentów silników spalinowych oraz maszyn budowlanych.
Na targach Innotrans firma pokazywała swoje najnowsze rozwiązania wdziedzinie silników do lokomotyw.

Kliknij aby powiększyć
Stanowisko firmy CATERPILAR


Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Jeden z silników wysokoprężnych





Do menu tematu





GESSMANN:
Firma Gessmann jest producentem przycisków i manipulatorów pulpitowych.

Kliknij aby powiększyć
Wystawa firmy GESSMANN


Kliknij aby powiększyć
Mechaniczny nastawnik jazdy


Kliknij aby powiększyć
Przyciski i manipulatory pulpitowe





Do menu tematu





KNORR-BREMSE:
Firma Knorr-Bremse to czołowy producent układów hamulcowych do lokomotyw i innych pojazdów trakcyjnych.
Na targach można było zobaczyć między innymi przekrój przez zespół hamulca tarczowego, nastawniki hamulcowe oraz szafy z aparaturą hamulcową.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Stoisko KNORR - BREMSE


Kliknij aby powiększyć
Przekrój przez hamulec tarczowy

Kliknij aby powiększyć
Fragment szafy pneumatycznej i nastawniki hamulcowe





Do menu tematu





LEOLINER:
Firma LEOLINER zaprezentowała zwiedzającym dwa składy tramwajowe:

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Tramwaj LEOLINER NGTW6





Do menu tematu





MAN
Swoje silniki wysokoprężne prezentował również koncern MAN.

Kliknij aby powiększyć
Silnik MAN





Do menu tematu





Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A.:
Bydgoski zakład był jedyną firmą prezentującą krajowy tabor. Na targach PESA zaprezentowała łącznei trzy pojazdy:
- elektryczny zespół trakcyjny serii ED59 (Acatus)
- autobus szynowy serii SA133
- niskopodłogowy tramwaj 121N dla Elbląga

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
EZT serii ED59



Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Szynobus SA133



Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Tramwaj 121N





Do menu tematu





REBS:
Firma REBS zajmuje się produkcją układó centralnego smarowania obrzeży kół pojazdów szynowych oraz powierzchni tocznych szyn. Na stosisku tego wystawcy można było zobaczyć część urządzeń smarowniczych oraz schematy ilustrujące ich działanie.

Kliknij aby powiększyć
Wystawa firmy REBS

Kliknij aby powiększyć
Smarownica obręczy kół


Kliknij aby powiększyć
Schemat układu smarującego





Do menu tematu





SIEMENS Transportation:
Bardzo dużo pojazdów szynowych począwszy od lokomotyw przez tramwaje, pociągi regionalne, po super szybki skład VELARO, który niewątpliwie cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem zwiedzających, zaprezentował koncern SIEMENS.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Skład VELARO osiągający prędkość 350km/h



Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Piętrowy pociąg regionalny RABe 514



Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Tramwaj SIEMENS Combino


Kliknij tutaj i obejrzyj opis techniczny wagonu SIEMENS Combino NF12 eksploatowanego w Budapeszczie.



Na wystawie SIEMENSa można było również poznać budowę i działanie pociągów magnetycznych MAGLEV:

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Model kolejki magnetycznej i prowadnica z elementami elektromagnetycznymi



Na ekspozycji zewnętrznej SIMENS prezentował urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przykładowe z nich przedstawiam na poniższych fotografiach:

Kliknij aby powiększyć      
Sygnalizatory świetlne kolejowe


Kliknij aby powiększyć      
Rezonator torowy


Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Szafa z aparaturą przejazdową (SSP)





Do menu tematu





SKODA Transportation:
Na stoisku SKODY z daleka ujrzeć można było skorupę kabiny tramwaju serii 14T, który w Polsce został zakupiony przez MPK we Wrocławiu spółka z o.o.
Na peronach czeski producent zaprezentował natomiast wagon serii 06T dla włoskiego przewoźnika FdS.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Niskopodłogowy tramwaj 06T





Do menu tematu





STADLER Rail AG:
Firma STADLER również dość znacząco wyróżniła się na ekspozycji. Oprócz firmowego stoiska można było zobaczyć nowoczesny pociąg regionalny ARRIVA, który w Polsce, w wersji elektrycznej ma być eksploatowany między innymi na liniach obsługiwanych przez Śląski Zakład Przewozów Regionalnych w Katowicach. Ciekawym rozwiązaniem składu z napędem spalinowym jest umieszczenie podzespołów napędowych pociągu w osobnym członie pojazdu.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Pociąg STADLER Arriva



Innym przykładem pojazdu prezentowanym przez STADLERa był wagonik kolejki górskiej zębatej. Dzięki zębatce możliwy jest wjazd takiego pojazdu na strome zbocza górskie. Dzieki zaprezentowaniu go na skośnej platformie, można było dokładnie obejrzeć zespół napędowy.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Wagonik kolejki górskiej





Do menu tematu





STEMMANN i SCHUNK
Firma Stemman to czołowy producent odbieraków prądu do sieci trakcyjnej napowietrznej jak również do trzeciej szyny.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
STEMMAN - odbieraki prądu na wystawie firmy




Innym producentem odbieraków prądu jest firma SCHUNK. Na jej stoisku oprócz całych pantografów można było obejrzć ofertę ślizagaczy, ślizgów, nabieżników i innych elementów wchodzących w skład budowy odbieraków.

Kliknij aby powiększyć
Elementy składowe odbieraków prądu





Do menu tematu





VOITH:
Pośród pojazdów prezentowanych na targach znacząco wyróżniała sie spalinowa lokomotywa firmy VOITH. Pojazd ten ma dosyć nietypowe lecz według mnie ciekawie kształty bryły zewnętrznej.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Lokomotywa spalinowa VOITH Maxima 40CC





Do menu tematu





VOSSLOH:
Firma Vossloh jako producent taboru jak również podzespołów miała kilka stoisk na targach. Na zewnątrz koncern zaprezentował między innymi lokomotywy spalinowe swojej produkcji.

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Lokomotywa manewrowa VOSSLOH Am843


Kliknij aby powiększyć
Największa prezentacja firmy VOSSLOH



Dodatkową ciekawostką zaprezentowaną przez tą firmę był trójczłonowy trolejbus.

Kliknij aby powiększyć
Trolejbus firmy VOSSLOH przed halą targową



W dziedzinie infrastruktury omawiana firma prezentowała między innymi napędy zwrotnicowe oraz układy elektryczne i podzespoły do pojazdów szynowych.

Kliknij aby powiększyć      Kliknij aby powiększyć
Napęd zwrotnicowy VOSSLOH


Kliknij aby powiększyć
System sterowania ruchem - monitory kontrolne





Do menu tematu





ZF:
Firma ZF, która jest producentem nowoczesnych przekładni jako jedna z czołowych firm tej branży prezentowała na targach swoje produkty:

Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Przestrzeń wystawowa firmy ZF



Kliknij aby powiększyć       Kliknij aby powiększyć
Przekładnie ZF





Do menu tematu





Inne prezentacje:

Na targach oprócz powyżej opisanych stoisk, które były jedynie ich cząstką, można było również znaleźć wiele firm zajmujących się budową sieci trakcyjnej, prezentujących nowoczesne rozwiązania budowy nawierzchni torowych, zajmujących się logistyką. Swoje stoiska mieli również przewoźnicy i właściciele linii kolejowych.

Kliknij aby powiększyć      Kliknij aby powiększyć
Przykładowe przytwierdzenia szyn


Kliknij aby powiększyć      Kliknij aby powiększyć
Elementy budowy sieci trakcyjnej




Oprócz pojazdów pasażerskich na targach prezentowane były pojazdy szynowe do przewozów towarowych oraz pojazdy techniczne zarówno kolejowe jak i drogowo-kolejowe. Poniższa fotografia przedstawia pojazd szlifierkę torową na podwoziu samochodowym. Za tym pojazdem stał autobus szynowy SA133 PESA Bydgoszcz S.A.

Kliknij aby powiększyć
Samochód - szlifierka torowa VMeili






Do początku strony



Powrót do menu tematu





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2019 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl