Kolej     |     Tramwaje     |     Metro     |     Mapa sieci trakcyjnej     |     Symulator tramwaju NGT6

Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Fotorelacje     |     Książka Gości    


Kolej

Powrót

Elektryczny Zespół Trakcyjny serii 31WE:

Elektryczny Zespół Trakcyjny 31WE to pojazd należący do rodziny "Impuls", produkowany od 2012 roku przez nowosądecki NEWAG S.A.
Pojazdy 31WE to czteroczłonowe jednostki pochodne ich sześcioczłonowym odpowiednikom - 35WE. Niniejszy opis prezentuje główne rozwiązania, które odróżniają 31WE od 35WE.

Kliknij aby powiększyć   31WE-003


Pierwsze pojazdy 31WE zostały wyprodukowane na zamówienie Kolei Dolnośląskich S.A. w ramach wygranego przez NEWAG S.A. przetargu. Umowa na dostawę 5 jednostek została podpisana w październiku 2012 roku. Pierwszy z czteroczłonowych Impulsów został dostarczony na Dolny Śląsk w lutym 2013 roku, a ostatni piąty skład dostarczono w połowie maja 2013.
W grudniu 2013 roku NEWAG przekazał do eksploatacji kolejne trzy jednostki tej serii dla Pomorza Zachodniego, które zamówione zostały w ramach przetargu rozpisanego przez Zachodnią Grupę Zakupową czyli Urzędy Marszałkowskie Województw Zachodniopomorskiego i Lubuskiego. W pojazdach tych zastosowano podział wnętrza na przedziały oddzielone od przedsionków drzwiami przesuwnymi oraz po raz pierwszy falowniki trakcyjne chłodzone cieczą. Na wózkach zabudowano układy olejowego smarowania obrzeży zestawów kołowych.
Łącznie NEWAG dostarczył 12 Impulsów dla Pomorza Zachodniego i 2 dla województwa lubuskiego.

19 lutego 2013 roku na Centralnej Magistrali Kolejowej prototypowy egzemplarz 31WE pobił krajowy rekord prędkości EZT wyprodukowanego w Polsce. Na odcinku Psary - Góra Włodowska pojazd osiągnął prędkość 211,6.

Kliknij aby powiększyć   
Film - "EZT "IMPULS" NEWAGU BIJE REKORD KRAJU"



Kliknij aby powiększyć   Informacja o rekordzie w pojeździe


Dolnośląski 31WE-005 był prezentowany na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO 2013.

Kliknij aby powiększyć   31WE-005 na TRAKO 2013




Człony 31WE wsparte są na pięciu wózkach z podwójnym usprężynowaniem, z drugim stopniem pneumatycznycm. Skrajne wózki są wózkami napędowymi wyposażonymi w dwa silniki asynchroniczne marki TSA o mocy 500kW każdy, przekładnie trakcyjne DOSTO-GETRIEBE ze sprzęgłami podatnymi osi oraz zestawy kołowe z kołami monoblokowymi o średnicy 840 mm.
Pozostałe wózki to wózki toczne typu Jacobsa, czyli takie na których oparte są końce dwóch sąsiednich członów.


Wnętrze pojazdów jest jednoprzestrzenne wyposażone w dwie toalety z obiegiem hermetycznym. Jedna z toalet (duża) przystosowana jest do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się wg wymsgsń TSI.
Do wnętrza pojazdu prowadzi łącznie 12 drzwi odskokowo-przesuwnych o napędzie elektrycznym (po 6 na stronę). Przy pierwszych drzwiach zastosowane są rozkładane podesty dla wózków.
Siedzenia pasażerskie ustawione są w układzie naprzeciwległym 2+2. W rejonie dużej toalety zabudowane są siedzenia składane oraz stanowiska dla wózków i uchwyty do przewozu rowerów.

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Ogólny widok wnętrza (KD)



Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Toaleta duża (TSI)



Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Toaleta mała




Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Ogólny widok wnętrza (Pomorze Zachodnie)




Kabina maszynisty analogicznie jak w 35WE jest dwustanowiskowa:

Kliknij aby powiększyć   Pulpit maszynisty

Wnętrze pojazdów jest jednoprzestrzenne wyposażone w dwie toalety z obiegiem hermetycznym. Jedna z toalet (duża) przystosowana jest do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się wg wymagań TSI.



W pojazdach zamówionych przez Koleje Dolnośląskie S.A. w 2015 roku poza spełnieniem wymagań związanych z TSI wprowadzono bardzo duże zmiany w stylistyce i wyposażeniu wnętrza. W ścianie czołowej zabudowane zostały reflektory LEDowe. Zdjęcia z pojazdów poniżej:

Kliknij aby powiększyć   Ogólny widok wnętrza

Kliknij aby powiększyć   Ogólny widok wnętrza

Kliknij aby powiększyć   Strefa przejścia międzyczłonowego

Kliknij aby powiększyć   Fotele pasażerskie

Kliknij aby powiększyć   Przedsionek, wiatrochron i drzwi

Kliknij aby powiększyć   Siedzenia składane w przedsionkach

Kliknij aby powiększyć   Platforma dla wózków w pokrowcu KD.

Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć 
Toaleta TSI



Kliknij aby powiększyć   Stanowisko maszynisty



Początkiem roku 2016-tego kolejne 2 sztuki trzydziestekjedynek zostały przekazane do spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście. Trójmiejskie Impulsy wyróżnia wysokość podłogi, która została podniesiona do 960 mm i jest o 200 mm wyższa od standardowej wysokości podłogi w Impulsach.

Kliknij aby powiększyć   31WE-027 (PKP SKM Trójmiasto)



30 marca 2016 roku firma NEWAG S.A. podpisała umowę na dostawę 12 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych z Urzędem Marszałkowskim Województwa Małopolskiego. W ramach zamówienia nowosądecki producent dostarczył 8 sztuk ezt typu 31WE oraz 4 sztuki 45WE. Docelowo w ramach przewidzianej opcji zamówiono łącznie 13 pojazdów - więcej o jedną pięcioczłonową jednostkę.
W umowie zawarte zostało również utrzymanie taboru przez producenta.

Pojazdy przeznaczone zostały do obsługi tras Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez przewoźnika: Koleje Małopolskie Sp. z o. o. (KMŁ).
Pojazdy małopolskie przystosowane są do przewozu 450 pasażerów w tym 250 osób na miejscach stojących (4 os./m2) i 200 osób na miejscach siedzących w tym na 16 uchylnych.

Kliknij aby powiększyć   31WE-032 (KMŁ)


Omawiane pojazdy są w pełni zgodne z wymaganiami TSI - Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności oraz wyposażone są w system ERTMS/ETCS poziom 2.

Poniżej kilka zdjęć z małopolskich czteroczłonowych Impulsów. Informacje o jednostkach pięcioczłonowych oraz uroczystym przekazaniu setnego Impulsa zawarte zostały w rozdziale opisującym wersję 5-cio członową (45WE).

Kliknij aby powiększyć   Aparatura na dachu (opis na pow.)

Kliknij aby powiększyć   Tabliczka znamionowa


Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Kliknij aby powiększyć    Kliknij aby powiększyć   
Wnętrze pasażerskie



Kliknij aby powiększyć   Fotele pasażerskie

Kliknij aby powiększyć   Strefa drzwi

Kliknij aby powiększyć   Hamulec bezpieczeństwa i panel Interkom

Kliknij aby powiększyć   Automat biletowy

Kliknij aby powiększyć   Kliknij aby powiększyć   
Toaleta duża



Kliknij aby powiększyć   Toaleta mała





Dane techniczne:

    - Producent: NEWAG S.A. Nowy Sącz
    - Lata produkcji: od 2012
    - Układ osi: Bo'2'2'2'Bo'
    - Ilość członów: 4 (s+d+d+s)
    - Napięcie zasilania: 3kV DC
    - Ilość pantografów: 2
    - Ilość kabin: 2
    - Ilość silników: 4
    - Moc silnika trakc.: 500 kW
    - Moc ciągła: 2000 kW
    - Rodzaj rozruchu: impulsowy IGBT
    - System hamulca: KE (PN, EP i ED)
    - Hamulec cierny: tarczowy
    - Hamulec postojowy: sprężynowy
    - Prędkość konstrukcyjna: 176 km/h
    - Prędkość maksymalna: 160 km/h
    - Przyspieszenie rozruchu: 1 m/s2
    - Średnica kół: 840 mm
    - Masa własna: 135 Mg
    - Masa brutto: 170 Mg
    - Całkowita długość: 74400 mm
    - Szerokość: 2895 mm
    - Maks. nacisk osi: 185kN
    - Wysokość ze złożonymi pant.: 4170 mm
    - Wysokość podłogi w drzwiach: 760 mm
    - Wnętrze: jednoprzestrzenne
    - Oświetlenie: LED
    - Drzwi: automatyczne odskokowo-przesuwne
    - Ilość drzwi: 12 (2 x 6)
    - Klimatyzacja wnętrza: tak
    - Toalety: 2
    - Wykorzystanie: ruch aglomeracyjny / dalekobieżny


Do początku strony



Powrót





Autor     |     Strona     |     Kontakt     |     Linki     |     Książka Gości    

©2004-2017 TRANSPORT SZYNOWY
www.transportszynowy.pl